دستگاه های کربوناسیون

0

مقدمه

آب گازدار را می توان ساده یا طعم دار میل کرد و به عنوان جایگزینی ارزان تر، سالم تر و سازگار با محیط زیست و سلامتی انسان ها برای نوشابه ها استفاده کرد. فرآیند کربوناسیون در دستگاه های مخصوص از جنس انواع ورق استیل بگیر نظیر ورق استیل 410 انجام می گیرد. اگر به نوشیدنی‌های غیرالکلی یا نوشابه ها علاقه دارید، سرمایه‌گذاری در یک نوشابه ساز مناسب می‌تواند به شما کمک کند عادت خرید از فروشگاه را ترک کنید. علاوه بر صرفه جویی در پول شما در درازمدت، یک نوشابه ساز کنترل مواد تشکیل دهنده نوشیدنی را در اختیار شما قرار می دهد و یک انتخاب سازگار با محیط زیست است که نیاز به بطری و قوطی را بی نیاز می کند. معقول بودن قیمت ورق استیل 410 استفاده دستگاه های کربوناسیون در ابعاد خانگی و صنعتی را گسترش داده و امکان استفاده در بین اقشار مختلف جامعه را عمومیت بخشده است.

کاربرد دستگاه های کربوناسیون

سازندگان سودا با تزریق دی اکسید کربن به آب معمولی از یک کارتریج قابل تعویض در عرض چند ثانیه آب گازدار ایجاد می کنند. مخازن ذخیره از جنس ورق استیل بگیر خصوصاً ورق استیل 410 مطابق با استانداردهای بین المللی غذا و دارو ساخته می شوند و با آنکه افزایش قیمت ورق استیل 410 موجب افزایش قیمت دستگاه می گردد، ولی استفاده از مواد با بالاترین کیفیت از الزامات ساخت دستگاه می باشد. برخی از سازندگان نوشابه حتی می توانند برای افزودن گاز به نوشیدنی های دیگر مانند آب میوه های تازه و چای دستگاه های مناسب را تولید نمایند.

 

کاربرد استیل

 

سیستم کربوناسیون خانگی دستی

یکی از بزرگترین مزیت های این نوشابه ساز این است که می توان از آن برای کربناته کردن هر مایعی استفاده کرد. می‌توانید صبح‌ها آب پرتقال گازدار، بعد از ظهر چای گازدار، و برای ساعات شادی نوشیدنی های گازدار درست کنید. بیشتر کربناتورها فقط برای کار با آب طراحی شده اند. در تحقیقات مختلف نشان داده شده است که نوشیدنی های گازدار این دستگاه ها دارای گاز زیادی است و کربناته شدن آن حتی پس از مدتی باقی می‌ماند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که کربناته به طور مساوی برای همه نوشیدنی ها توزیع می شود.
تسترهای خانگی بیان می کنند که این دستگاه دارای ابعادی کوچک است که آن را به گزینه ای عالی برای فضاهای کوچک تبدیل می کند و به برق یا باتری نیاز ندارد. بطری همراه به وضوح به وسیله یک خط پرکننده مشخص شده که در صورت نیاز به کربناته شدن بیشتر یا کمتر می توان به راحتی آنرا  کنترل کرد. در دفترچه راهنمای این دستگاه بیان شده است که برای گازدار کردن نوشیدنی‌های مختلف فقط به چند ثانیه نیاز دارید. این دستگاه ها می توانند سیلندرهای کربناته 60 لیتری استاندارد را از هر برندی بپذیرند. 

سیستم کربوناسیون خانگی برقی

استفاده از این دستگاه فوق العاده آسان است. شما می توانید سه سطح کربناته انتخاب کنید و دستگاه به طور خودکار مقدار مناسبی از حباب را به آب شما اضافه می کند. اگرچه نیازهای الکتریکی آن کم است، اما برای استفاده از این نوشابه ساز نیاز به دسترسی به پریز برق دارید. یک قوطی کامل CO2 همراه آن است که حجم آن تا 60 لیتر می‌شود،  بنابراین برای شروع نیازی به خرید ملحقات اضافی ندارید.
تسترهای نوشیدنی های این دستگاه ها به طور یکسان بیان می کنند که حباب‌های کوچک، سوزن انگیز و جوشان به خوبی در نوشیدنی توزیع شده‌اند و آب را به طرز خوشمزه‌ای قابل آشامیدن می‌سازند و همچنین کربناته شدن بیشتر از بسیاری از سازندگان نوشابه دوام می‌آورد. آنها بیان داشتند که اتوماسیون، دستگاه را برخلاف کربناتورهای دستی بسیار سازگار می کند و همچنین تمیز کردن آن بسیار آسان است. 
سازندگان این دستگاه ها اعلام می کنند که گازدار کردن هر چیزی غیر از آب گارانتی آن را باطل می کند، اما می توانید پس از افزودن کربنات، قطره های طعم دهنده یا شربت های طعم دار خانگی را اضافه کنید. به هر حال تسترها از آن برای کربناته کردن نوشیدنی های مختلف استفاده کردند و دریافتند که کربناته کردن، تفاوت های ظریف در طعم نوشیدنی را نشان می دهد. 

 

دستگاه کربوناسیون

 

دستگاه کربوناسیون شارژی با قاب فلزی

موارد مطرح شده توسط تسترهای محصولات دستگاه های کربوناسیون نشان می دهد که مدل های کربناتور از جنس فولاد ضد زنگ با طراحی زیبا در روی میز بسیار چشم نواز به نظر می رسند. با این حال، اجازه ندهید طراحی لوکس شما را بترساند. استفاده از این سودا ساز بسیار ساده است. آزمایش‌کنندگان آزمایشگاه ، که مدل های فعلی را آزمایش کرده اند، از ارگونومیک بودن اهرم راضی بودند، که می‌تواند برای کاربرانی با محدودیت‌های حرکتی خوب باشد. آزمایش کنندگان همچنین خاطر نشان کردند که کربناته این دستگاه ها قوی است و مدت طولانی دوام می آورد، و آنها از اینکه اهرم کربن اضافی را برای جلوگیری از آشفتگی آزاد می کند، تعریف کرده اند. این نوشابه ساز شامل یک بطری کربناته با درپوش فولادی ضد زنگ محکم است و با قوطی های کربناته 60 لیتری استاندارد که در بسیاری از فروشگاه ها و به صورت آنلاین موجود است سازگار است. این دستگاه بی سیم است و فضای زیادی را اشغال نمی کند که باعث می شود به راحتی در هر جایی از آشپزخانه شما جا شود. فقط توجه داشته باشید که این مدل دارای قوطی نیست. این دستگاه گران است، اما اگر به دنبال گزینه ای شیک و سطح بالا هستید که در آشپزخانه شما زیبا به نظر برسد، این یک انتخاب عالی است.

سیدرحیم کیاحسینی