شرکت Nippon Steel با Rio Tinto تفاهم نامه امضا کرد

0

شرکت نیپون استیل و ریو تینتو یک تفاهم نامه را امضا کرده اند که به طور مشترک فن آوری های انتقال به زنجیره تولید فولاد با کربن کم را کشف ، توسعه و پشتیبانی می دهد.

با این تفاهم نامه ، Nippon Steel  و Rio Tinto در تلاشند رابطه طولانی مدت خود را با گسترش آن در مناطق جدید در حمایت از هدف مشترک کاهش قابل توجه انتشار کربن در کل زنجیره تولید فولاد ، بهبود بخشند.

ورق استیل

هدف از این مشارکت کاوش در گستره ای از فن آوری های کربن زدایی کل زنجیره تولیدی فولاد از استخراج سنگ آهن تا ساخت فولاد ، از جمله تلفیق فناوری ساخت فولاد Nippon Steel و فن آوری پردازش سنگ آهن ریو تینتو برای ایجاد یک فرآیند نوآورانه تولید فولاد با کربن کم است. آلایندگی در این طرح ها به میزان حداقل در طول تاریخ خود خواهد رسید.

شرکا با یک مدل مشارکت متناسب با ماهیت پیچیده و بلند مدت انتقال به سمت خنثی سازی کربن برای صنعت فولاد موافقت کرده اند. این مدل به شرکا امکان می دهد تا با در نظر گرفتن دید طولانی مدت امکان پیگیری فناوری های جدید و امیدوار کننده را همزمان با تحول گذار جهانی فولاد فراهم کنند.حذف کربن در زنجیره تولیدی فولاد یک استراتژی بسیار خوب و قوی برای آینده است.شرکت های حال حاضر دنیا نیز که در زمینه فولاد مشغول به فعالیت هستند تماما چشم به این توسعه دوخته اند تا در صورت موفقیت این طرح آنها نیز برای اقدامات آینده خود برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.


کربن در ترکیبات فولادی باعث باعث ترد شدن فولاد و کاهش شکل پذیری و چقرمگی می شود. همچنین در ریز ساختار نیز باعث بوجود آمدن آخال ها می گردد. در مناطق جوشکاری باعث ته نشینی کاربید های مضر میشوند که جوش را ترد و شکننده می کنند.

ورق استیل

براي مطالعه بيشتر مقالات و اخبار در رابطه با ورق استيل مي توانيد از وبسايت فلز كالا بازديد كنيد. همچنين جهت استعلام از قيمت ورق استيل و خريد ورق استيل مي توانيد از طريق تماس با در ارتباط باشيد و ورق مورد نياز خود را تامين كنيد.