استنلس استیل در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه

0

یک معمار و طراح ایتالیایی،Alberto torsello، برای اولین بار آشپزخانه ای با استفادهخ از تجهیزات استیل ساخت که بعد از اتمام کار بسیار مورد استقبال و تحسین قرار گرفت.تمامی تجهیزات اعم از ظروف ، کابینت ها ، هود ، اجاق گاز تماما از جنس استنلس استیل بود.حتی دیواره ها و پنجره های آشپزخانه نیز از ورق استیل ساخته شده بود.

این طرح تماما در ایتالیا طراحی و ساخته شد و در یک آشپزخانه د رکشور فرانسه اجرایی شد.جلوه خاص استنلس استیل اعم از مات و شفاف در این طرح بسیار به چشم می آید به طوری که ترکیب این دو باعث دوچندان شدن زیبایی دیگری می شد.

این طرح برای اولین بار انجام شد و بلافاصله بعد از آن با استقبال شدیدی از طرف مردم همراه شد .

امروزه میتوانیم این دکوراسیون را در تمامی نقاط دنیا مشاهده کنیم. به طوری که می توان کمتر آشپزخانه صنعتی را یافت که تجهیزات استنلس استیل استفاده نکرده باشد و یا ظروف استیل در آن آشپزخانه بکار نرفته باشد.

استنلس استیل ها به دلیل مقاومت بسیار عالی که در برابر خوردگی و ترکیب شدن با اسیدهای آلی و غیر آلی از خود نشان می دهند همواره مورد قبول و تایید برای مصارف درگیر با مواد غذایی و سلامت انسان ها بوده اند.

استنلس استیل در دمای مختلف در برابر تنش های وارده مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

ترکیب مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی (اعم از خوردگی اکساینده و کاهنده) و استحکام در رنج دمایی مختلف استنلس استیل را تبدیل به یک آلیاژ محبوب در هر صنعت و هر کرابردی کرده است.این دو پارامتر باعث شده اند که عمر مفید تجهیزات ساخته شده با استنلس استیل بسیار مطلوب و بالا باشد.

البته هزینه اولیه این تجهیزات با توجه به گرید آلیاژی خاص هر تجهیز ممکن است دستخوش تغییراتی نیز شده باشد. ولی به طور کل از نظر اقتصادی استفاده از تجهیزات استلس استیل نیزز به صرفه بوده است. جدا از مساله قیمت تمام شده اولیه که ممکن است در تجهیزات ساخته شده با سایر آلیاژها کمی بالاتر باشد توجه به عمر مفید آن اهمیت می گیرد. مانند نمونه شما ظروفی را تصور کنید که قیمت 200 هزار تومان برای آن( ساخته شده با آلیاژ غیر از استنلس استیل ) پرداخت می کنید.ولی برای ظروف مشابه ولی از جنس استنلس استیل شما مبلغ 400 هزار تومان پرداخت کرده اید.

در اینجا شاید از نگاه اول بگویید ظروف 200 هزار تومانی به صرفه تر هستند ولی توجه به این مساله که این ظروف از نظر سلامت غذایی و یا طول عمر نیز آیا از استنلس استیل به صرفه تر خواهند بود اهمیت ویژه ای پیدا میکند.

ظروف استیل

در موارد مشابه گزارش شده استفاده از ظروف استنلس استیل تا 5 برابر بیشتر عمر مفید و تا 4 برابر سلامت غذایی را به همراه دارند. حال با یک حساب سر انگشتی ساده میتوانید ببینید که در هر باری از این 5 بار که شما 200 هزار پرداخت می کنید آشپزخانه ای که ظروف استنلس استیل را در ابتدا با قیمت 400 هزار تومان خریده بود هیچ هزینه خرید مجددی نداشته است.شما در دوره مشابه 5 بار 200 هزار تومان پرداخت کرده اید با مجموع 1 میلیون تومان در صورتی که آشپزخانه دوم تنها 400 تومان پرداخت کرده است.(هزینه تعویض ، حمل و نقل و ... در نظر گرفته نشده است.). پس به راحتی میتوان به این نتیجه رسید که ظروف استیل با توجه به عمر مفید خود قیمت اولیه را به مراتب جبران می کنند.

از نظر سلامت غذایی نیز با توجه به مقاومت بسیار عالی که استنلس استیل ها در برابر خوردگی دارند مواد غذایی کاملا پاک و بدون هیچ گونه آلودگی خواهند بود.که در موارد مشابه ممکن است دارای مشکلات سلامت غذا باشد.

دکوراسیون با استنلس استیل

استنلس استیل برای آشپزخانه علاوه بر موارد ذکر شده در بحث زیبایی نیز بسیار از موارد مشابه خود جلو تر است.

کابینت های ساخته شده از استنلس استیل ، هود ها ، دیواره های استنلس استیل و ... به آشپزخانه شما کمک میکند که جلوه ویژه و بسیار جذابی را داشته باشید.استفاده از استنلس استیل با سطح پایانی براق بسیار جذاب خواهند بود.

در نجنوع استلنس استیل ها ر محیط هایی که بهداشت اهمیت زیادی دارد مورد استفاده قرار می گیرد. در آشپزخانه های صنعتی و خانگی که مستقیما با تغذیه افراد درگیر است از اهمیت ویژه تری برخوردار است. کابینت های ساخته شده از استنلس استیل نسبتا گران هستند که این قیمت با توجه به گرید استفاده شده می تواند رنج قیمتی متفاوتی داشته باشد.

دکور استیل

یکی از معایبی که استنلس استیل در مساله زیبایی دارند این است که تنها یک رنگ دارند و با ظاهر تقریبا ساده ای استفاده می شوند. که البته در خیلی از موارد این سادگی دلیل زیبایی و مقبولیت آن است.