ورق استیل ۳۰۴ بهتر است یا ۴۰۹؟

0

۵ خانواده ورق استیل کدامند؟

در این رابطه پنج خانواده اصلی وجود دارد که قبل از هر چیز از روی ساختار کریستالی شان دسته بندی می شوند و عبارتند از:
•    ورق استیل آستنیتی
•    ورق استیل فریتی
•    ورق استیل مارتنزیتی
•    ورق استیل دوپلکس
•    ورق استیل رسوب سختی

 

ورق استیل 304 یا 309 ؟

 

چه تفاوتی میان ورق استیل ۳۰۴ و ۴۰۹ وجود دارد؟

ورق استیل ۳۰۴، آلیاژی است آستنیتی حاوی کروم و نیکل بالا و بسیار مقاوم نسبت به پدیده خوردگی. این آلیاژ، هم به لحاظ تولید و هم از نظر کاربرد و مصرف یکی از رایج ترین گریدهای ورق استیل است. استیل ۴۰۹ آلیاژیست حاوی کروم پایین و نیکل بسیار جزئی.

بهترین نوع استیل برای ساخت اگزوز کدام است؟

استیل ۳۰۴ با کیفیت ترین آلیاژی است که در عالم خودروسازی از آن استفاده و اغلب در سر اگزوزها، بست ها، پیچ و مهره ها و اجزای کوچک دیگر در اگزوز، در جایی که استحکام حائز اهمیت است، یافت می شود.

آیا ورق استیل ۳۰۴، ضد زنگ است؟

هر دوی این آلیاژها (304 و 409)، با دوام اند و مقاومت ممتازی نسبت به خوردگی و زنگ زدگی نشان می‌دهند. ورق استیل ۳۰۴ به لحاظ مقاومت خوردگی اش، چند کاره ترین و پرکاربردترین ورق استیل آستنیتی در جهان می باشد. اگر مورد مصرف شما به گونه‌ای است که از اسیدهای ملایم تر استفاده می شود، یا در معرض نمک نمی باشد، ورق استیل ۳۰۴ گزینه ای عالی است.

آیا استیل ۴۰۹ زنگ میزند؟

استیل ۴۰۹ به طور سطحی دچار زنگ زدگی می شود. از این رو این امر مایه نگرانی اغلب مردم نیست، زیرا این زنگ زدگی ها در زیر خودرو پنهان است و در معرض دید نیست. زنگ زدگی سطحی با یک برس سیمی پاک می شود. برای استیل ۳۰۴ باکیفیت‌ترین آلیاژی است که جهت ساخت قطعات مجموعه اگزوز خودرو به کار می رود.

بهترین ماده برای ساخت اگزوز چیست؟

ورق استیل یکی از گرانترین انتخاب ها می باشد. همچنین جوشکاری و خم کاری آن مشکل تر است. گریدهای مختلف استیل برای این کار وجود دارد. ورق استیل های ۴۰۹ و ۳۰۴ محبوبترین و رایج ترین گریدهایی هستند که در ساخت قطعات اگزوزها مورد استفاده قرار می گیرند.

کدام گرید استیل دچار زنگ زدگی نخواهد شد؟

ورق استیل ۳۰۴ به لحاظ مقاومت خوردگی ممتاز و قیمتش، رایج ترین نوع استیل مورد مصرف در سرتاسر جهان است. آلیاژ ۳۰۴ قادر است در برابر خوردگی ناشی از تاثیر اکثر اسیدهای اکسید کننده پایداری و تحمل نماید.

استیل ۴۰۹ تا چه اندازه مطلوب است؟

استیل گرید ۴۰۹، فولادی فریتی است که خواص مکانیکی خوبی دارد و از مقاومت خوردگی مناسبی در دماهای بالا برخوردار می باشد. این آلیاژ معمولاً به عنوان استیل کروم دار مطرح است که در سیستم اگزوز اتومبیل ها، همچنین در جاهایی که قابلیت جوشکاری و جوش پذیری مورد تقاضا است، کاربردهای وسیعی دارد.

 

ورق استیل 304 یا 309

 

بهترین گرید ورق استیل کدام است؟

به طور کلی، ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ معمولاً بهترین گزینه برای ساخت ظروف و مخازن استیل جهت مواد غذایی است. این آلیاژ از نظر مقاومت در برابر مواد شیمیایی پایدارتر و مقاوم تر است و در این حوزه کاربرد های گسترده ای دارد. به ویژه هنگامی که آلیاژ مزبور در معرض نمک و ترکیبات اسیدی قوی همچون آبلیمو و گوجه فرنگی قرار می‌گیرد.

چگونه می توانیم بگوییم ورق استیلمان ۳۰۴ است یا ۳۱۶؟

از نظر زیبایی شناسی هیچ گونه فرقی میان این دو گرید نیست و در واقع تنها راه تمایز میان این دو عبارت است از آزمون شیمیایی آنها. تفاوت عمده میان ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ این است ورق استیل ۳۱۶ دارای مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود است.

مقاوم ترین ورق استیل در برابر زنگ زدگی کدام است؟

یکی از پرمصرف ترین ورق های استیل در میان تمام گریدها، آلیاژ آستنیتی ۳۰۴ است. این گرید مقاوم به حرارت، مقاوم به خوردگی مطلوبی نیز در مواجهه با بسیاری مواد شیمیایی خورنده، همچنین در شرایط و محیط‌های صنعتی بروز می دهد و با قابلیت شکل پذیری خوبی که دارد، می‌تواند به همه روش های معمول مورد جوشکاری قرار گیرد.

چه چیزی ورق استیل را از زنگ زدگی حفظ می کند؟

زمانی که ورق استیل در معرض اکسیژن قرار می‌گیرد، اکسید کروم روی سطح آن تشکیل می‌شود. زیرا کروم قرابت و وابستگی بسیار زیادی به اکسیژن دارد. مادامی که کروم کافی وجود دارد، لایه اکسید کروم از ورق استیل محافظت نموده و مانع از زنگ زدگی می گردد.

آیا یک آهنربا به استیل ۴۰۹ می چسبد؟

استیل ۴۰۹ می‌تواند تا میزان ۹۰ درصد حاوی آهن باشد. بدین معنا که یک آهنربا به آن خواهد چسبید و از این رو متمایل به زنگ زدگی است.
ورق استیل ۳۰۴ بهتر است یا ۴۳۰؟
هنگامی که بحث برتری ورق استیل مطرح است، هر چه گرید پایین تر باشد، مطلوب تر و بهتر است. رایج ترین و گرانترین گرید استیل، ورق استیل ۳۰۴ است که تقریباً ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل دارد. به همین علت است که کوره های گازی ساخته شده از ورق استیل نوع ۳۰۴ بادوام ترند و نسبت به نوع ۴۳۰ از نظر حرارت مقاوم تر می باشد.
ورق استیل یا فولاد آلومینه، کدام یک بهتر است؟
مزیت عمده و اصلی فولاد آلومینه در مقابل ورق استیل، وزن کم و سبکی، قیمت ارزان و کار پذیری فوق العاده آن است. از سوی دیگر، آلیاژهای استیل، گریدهایی فولادی هستند که هدفمند ساخته شده‌اند و با استفاده از کروم نیکل و یا منگنز آلیاژ شده اند، به گونه ای که از ابتدا ماده ای کاملاً مقاوم به خوردگی خلق گردد.
آیا ورق استیل ۳۰۴، گریدی غذایی است؟
به طور کلی ورق استیل ۳۰۴، گریدی غذایی و مناسب برای غذاهای فرآوری شده ویژه نیست. بدیهی است محصولات استیل مرتبط با مواد خوراکی می بایست ۳۰۴ و ۳۱۶ باشد. ورق استیل ۳۱۶ گران است و در تجهیزات و دستگاه های بسیار پیشرفته نظیر هوافضا و ماشین آلات صنایع غذایی مورد استفاده واقع می شود.
آیا ورق استیل ۳۰۴ بی خطر و مطمئن است؟
استیل گرید غذایی، استیلی است که تمام معیارها و استانداردهای متصوره جهت ایمنیِ تهیه غذا، نگهداری و انبارش مواد غذایی و سالن‌های غذاخوری را دارا می باشد. رایج‌ترین ورق استیل گرید غذایی، نوع ۳۰۴ است. این گرید با نام یا کد دیگری نیز همراه است و آن عبارت است از ورق استیل 18-8 یا 10-18.
میان دو گرید ۳۰۴ و ۳۱۶، کدام استیل بهتر است؟
اگرچه آلیاژ ۳۰۴ نقطه ذوب بالاتری دارد، اما گرید 316 نسبت به گرید ۳۰۴ از مقاومت و دوام بیشتری در برابر مواد شیمیایی و کلریدها برخوردار است. از لحاظ کاربرد در محیط‌هایی که محلول های کلردار یا نمک در آنها وجود دارد، ورق استیل ۳۱۶ به عنوان آلیاژ برتر و عالی مطرح است.
آیا ارزش دارد اگزوز خودروها از جنس استیل ساخته شوند؟
به طور منطقی اگزوزهای از جنس استیل عملکرد و کارایی خودروی شما را به شدت بالا می برد. سیستم های اگزوز نوعاً مستعد به گرم شدن بیش از حد می باشند که یکی از رایج ترین علل برای تعمیر اگزوز همین موضوع است. خوشبختانه اگزوزهای استیل، گازهای خروجی را سرد و از این روند کلی پیشگیری می کنند.