کاربرد ورق استیل 304 در ماشین ظرفشویی 

0

 

مقدمه

با توجه به نیاز صنایع مختلف، ورق های استیل در حجم زیادی تولید شده و در دو نوع شیت و رول به بازار عرضه می‌گردند. یکی از صنایعی که از این ورق به صورت گسترده استفاده می‌کند، صنایع تولید لوازم خانگی مانند کارخانه‌های تولید ماشین ظرفشویی است. آنچه ورق استیل 304 را برای استفاده در ساخت این محصول مناسب کرده است، خواص و ویژگی‌های این ورق است.

کاربردهای ورق استیل 304

شاید شما هم نام ورق استیل را شنیده باشید. این ورق ها دارای کاربردهای فراوانی بوده و بر اساس ویژگی هایی که دارند، در انواع و سری های مختلفی به بازار عرضه می شوند. ورق استیل سری 300 از جمله ورق های پرکاربرد در بازار است. از این ورق ها در صنایع مختلفی اعم از صنایع تولید و نگهداری مواد غذایی، صنایع تولید لوازم خانگی و ... استفاده می شود. 
ورق استیل های این سری، خود با توجه به ویژگی هایی که دارند در دسته های مختلفی نظیر ورق های 304، 321، 310 و ... قرار گرفته اند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و کاربردهای متنوعی هستند. یکی از انواع پرکاربرد این ورق ها، ورق استیل 304 است. این محصول که با نام استنلس استیل نیز شناخته می شود به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، دارای کاربردهای مختلفی است.

 

ورق استیل 304

 

معرفی ورق استیل 304

ورق استنلس استیل 304 از انواع فولاد ضد زنگ است. این محصول دارای سطحی صاف و براق بوده و پایه اصلی برای تولید این محصول، آهن است؛ اما از عناصر دیگری همچون کروم، نیکل و کربن نیز در ساختار آن استفاده می شود. این ورق ها دارای خاصیت ضد مغناطیسی بوده و به همین سبب نیز آهن ربا را به خود جذب نمی کنند؛ از این رو به آن، آهن نگیر نیز گفته می شود.
با توجه به عناصری که در نوع ورق استیل استنلس وجود دارد می توان گفت که مقاومت خوبی در برابر جریان الکتریکی داشته و در برابر عوامل اسیدی و همچنین رطوبت می تواند استقامت خوبی از خود نشان دهد. با توجه به ویژگی هایی که در مورد این ورق ها اعلام شده است می توان آن را به عنوان بمبی در دنیای صنایع فولادی نامید که توانسته تغییرات و تحولاتی عظیمی را به وجود آورد.
این ورق ها در مقایسه با ورق های فولادی دیگر دارای قیمت مناسب تری نیز است. با توجه به قیمت ورق استیل 304 و با توجه به قابلیت هایی که این ورق استیل دارد، تولیدکنندگان تجهیزاتی چون ماشین ظرفشویی از آن استقبال بی نظیری به عمل آورده و از آن در جهت تولید این محصولات استفاده کرده اند؛ این امر در ارتقای کیفیت آن ها تأثیر مثبتی داشته است.

 

چرا ورق استیل 304 برای ساخت ماشین ظرفشویی مناسب است؟

همانگونه که گفته شد از ورق های استیل 304 در ساخت انواع ماشین ظرفشویی استفاده می شود. صنعتگران با توجه به ویژگی هایی که این ورق ها داشته اند آن ها را به عنوان اصلی ترین فلز برای ساخت بدنه این دستگاه در نظر گرفته اند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت در برابر خوردگی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باعث شده تا استنلس استیل به عنوان متریال اصلی برای ساخت انواع ماشین ظرفشویی انتخاب شود، مقاومت آن در برابر خوردگی است. 
از آنجایی که آب مورد استفاده برای شستشوی ظروف، دارای حداقل 200 میلی گرم بر لیتر کلر است، باید از متریالی برای ساخت بدنه این دستگاه ها استفاده کرد که در برابر این مواد شیمیایی، مقاومت خوبی از خود نشان دهد. از این رو ورق استیل 304 به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، گزینه مناسبی برای ساخت این دستگاه به شمار می آید.

 

ورق استیل 304

 

شکل پذیری مناسب

ساختار ورق های استنلس 304 به گونه است که می توان آن ها را توسط دستگاه های مخصوصی برش داده و به شکل مورد نظر درآورد. به این ترتیب صنعتگران به راحتی می توانند آن ها را در ابعاد مورد نظر برش داده و شکل آن را با توجه به نوع طراحی بدنه ماشین ظرفشویی، تغییر دهند.

برخورداری از ظاهری زیبا

ظاهر و سطح ورق های استیل گرید 304،  بسیار صاف، براق و جذاب هستند. زمانی که برای خرید ماشین ظرفشویی به بازار مراجعه می کنید، قطعاً دستگاه هایی را مشاهده می کنید که دارای بدنه ای از جنس استیل با براقیت فوق العاده هستند. در این موارد می توانید مطمئن باشید که بدنه این تجهیزات با استفاده از ورق های استنلس استیل 304 ساخته شده است. با استفاده از ماشین های ظرفشویی ساخته شده با این ورق ها می توانید زیبایی را به آشپزخانه خود هدیه دهید.

مقاومت به رطوبت

یکی دیگر از ویژگی های ورق استیل 304 این است که مقاومت قابل قبولی در برابر آب و رطوبت دارد. این محصول به دلیل این که از انواع فولاد ضدزنگ به شمار می آید، رطوبت را به خود جذب نکرده و اگر در برابر آب قرار بگیرد به هیچ عنوان فرسوده نشده و زنگ نمی زند. به همین دلیل نیز متریال مناسبی برای استفاده در ساخت ماشین ظرفشویی که مدام در معرض آب قرار دارد خواهد بود.

قابلیت نظافت کاری آسان

این ورق استیل به راحتی تمیز می شود. شما می توانید ماشین ظرفشویی ساخته شده با این ورق ها را در مدت زمان کم و به راحتی، تمیز کنید.

قابلیت جوشکاری قابل قبول

آنچه باعث شده تا صنعتگران از این ورق ها استفاده زیادی داشته باشند، قابلیت جوشکاری مناسب آن ها است. بعدازآنکه این ورق ها برش داده شده و به شکل مورد نظر درآمد، می توان آن ها را به راحتی به هم جوش زد.

مقاومت نسبت به حرارت

برای شستشوی ظروف، اکثراً از آب با دمای زیاد استفاده می شود. از این رو ورق استنلس استیل که مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد می تواند نیازهای صنعتگران را برطرف نماید. 

 

ورق استیل 304

 

جمع بندی و نتیجه گیری

ورق استیل 304 از مهمترین محصولات فولادی است که موردتوجه صنعتگران قرار گرفته است. این محصول، ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را به بهترین متریال برای ساخت انواع ماشین ظرفشویی تبدیل می نماید. صنعتگران در صنایع مختلف می توانند این محصول را باقیمت بسیار مناسبی خریداری کرده و بهترین بهره وری را از آن داشته باشند.