اطلاعات لازم در رابطه با کویل استیل 430

0

 
برش از عرض کویل استیل عبارت است از یک روش برش فلز که رول ها یا کول های عظیمی از صفحات فلز با استفاده از تیغه های دوار بسیار تیز بریده می شوند. برای به دست آوردن خطوط صاف و مستقیم، در جهت طولی بریده می شوند و به صورت کویل بزرگی در می آیند تا نوارهای باریک تر ایجاد کنند. تیغه های دوار و گرد این کار را زمانی که کویل از میان دستگاه برش عبور می‌کند، انجام می‌دهند. این تیغه ها به نام چاقو معروفند و می توانند با حرکت کردن، پهناهای مختلف را ایجاد نمایند. تکه های برش خورده در عرض در ضخامت های کوچکتر با حفظ همان طول، برش می خورند. قبل از برش عرضی، کویل های اصلی در محفظه کویل بازکن جهت آزادسازی و باز کردن کویل قرار می‌گیرد، البته قبل از صاف شدن بر روی یک صاف کننده ای که آماده است برای برش عرضی. ورق استیل می‌تواند در ضخامت های بسیار متفاوتی برش بخورد. هر نوع کاربردی نیازمند به کویل استیل برشی مخصوص به خودش است.
برش عرضی یا غلطکی به طور مطلوب هم برای صفحات ورق استیل کاربرد دارد و هم برای کویل ها. در هر یک از این عملیات لازم است تیغه ها برای همان کار طراحی و ساخته شوند. در زمینه برش عرضی کویل استیل، دقت و درستی حرف اول را می زند.

 

کویل برش خورده استیل 430

 

خصوصیات کویل های برشی استیل ۴۳۰

محتوای زیاد کروم در استیل ۴۳۰ برشی باعث ایجاد مقاومت خوردگی زیادی است خصوصاً تحت شرایط جوی معمولی. این آلیاژ قادر است لایه های اکسید کروم بلا اثر و غیرفعال را تشکیل دهد که هم آنرا چقرمه می سازد و هم با دوام و محتوای زیاد کروم آن باعث می‌شود ورق استیل ۴۳۰ خود به خود این لایه نازک محافظ را خیلی سریع بازسازی و ترمیم نماید. کویل های برشی ورق استیل ۴۳۰ داکتیل و شکل پذیرند و از طریق عملیات خمکاری، پرس، کشش و پخ کاری در مسیر ساخت و تولید قرار می‌گیرند.
کویل های برش خورده از عرض ورق استیل ۴۳۰ در مقایسه با بسیاری از استیل های فریتی از نظر خوردگی تنشی ناشی از کلرید مقاوم تر و پایدارتر است. همچنین آلیاژ در برابر خوردگی ناشی از تماس با اسید های ارگانیک رقیق و بسیاری از غذاها به خوبی مقاومت می‌کند. همینطور به لحاظ مقاومت مطالبی که در مقابل اسید نیتریک از خود نشان می‌دهد، برای برخی کاربردهای شیمیایی ایده آل می باشد.
کویل های برشی ورق استیل ۴۳۰ برای محیط های نیمه خورنده (با خورندگی متوسط) بهترین و مناسب ترین فلز است. ورق استیل ۴۳۰ به طور قابل ملاحظه‌ای ارزان تر و کم هزینه تر از ورق استیل ۳۱۶ است و عاری از نیکل یا مولیبدن می باشد. این امر سبب می شود کویل های برشی ۴۳۰ برای استفاده در محیط های داخلی سرپوشیده و غیر بحرانی گزینه ای بسیار ارزنده شوند. ورق استیل ۴۳۰ حتی در دماهای بالا، مقاومت خوبی در برابر پدیده اکسیداسیون بروز می دهد.
سرد کاری و گرم کاری کویل های استیل 430 برش خورده از عرض
کویل های برشی استیل ۴۳۰ می‌توانند در محدوده دمایی 1500 تا 1900 درجه فارنهایت تحت عملیات حرارتی قرار گیرند. به محض اینکه یک دمای یکنواخت و یکدست برسد، با روش‌ها و عملیاتی چون آهنگری می‌تواند مورد ساخت قرار بگیرد. ورق استیل ۴۳۰ چنانچه برای مدت طولانی در معرض حرارت زیاد قرار گیرد -که همین امر باعث پایین آمدن داکتیلیتی آن می‌گردد- مستعد به رشد دانه ای بیش از حد خواهد گردید. آلیاژ بایست با هوا خنک شده و به دمای اتاق برسد. سرد کاری کُندِ کمتر از ۱۰۰۰ درجه فارنهایت می تواند موجب شکنندگی آن شود. ورق استیل ۴۳۰ با عملیات حرارتی سخت نمی‌شود و همچنان نرم و شکل پذیر باقی می‌ماند.

 

ورق استیل بر خورده

 

کاربردهای کویل های برشی استیل ۴۳۰

ورق استیل ۴۳۰ همچنین دارای استحکام بالایی است و پرداختکاری خوشایند و مطلوبی دارد و نگهداری آن آسان، ساده و کم هزینه می باشد. به همین دلیل است که ورق استیل ۴۳۰ اغلب اوقات به خاطر کیفیت زیبایش علاوه بر مقاومت نسبت به خوردگی اش، مورد توجه و انتخاب قرار می گیرد. کویل های برشی استیل ۴۳۰ در موارد متعدد و متنوع مورد استفاده واقع می شوند. از جمله این کاربردها عبارتند از: صنایع لبنی، مخازن مبرد و کویل های سرمازا، شیرآلات و اتصالات بهداشتی، تجهیزات و دستگاه های شیمیایی، پوشش و جداره داخلی قیف یا آخور مخصوص زغال سنگ، غربال های فیلتری چاه های نفتی، مخازن کشتی ها، بشکه های آبجو، مخازن تحت فشار، تبخیر کننده ها، قطعات کوره ها، قالب گیری و برشکاری در صنعت خودرو، تجهیزات و یراق آلات آشپزخانه ها، دیافراگم های تلویزیون، ماشین آلات دخانیات، سخت افزارهای ساختمان سازی، زیپ ها، لوله گذاری و بسیاری موارد دیگر.