ویژگی های یک هود خوب

0

ویژگی های یک هود خوب

اگر در ایران هستید و قصد خرید یک هود خوب و مناسب برای آشپزخانه خود دارید حتما به این مطالب زیر توجه کنید :
ظاهری شیک و در عین زیبایی با کارایی : نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید لعاوه بر زیبایی که هود باید داشته باشد تا محیط آشپزخانه ای شیک را برای شما پدید آورد باید کارایی خوبی نیز داشته باشد، و میزان رضایت مردم و کسایی که از این هود در گذشته استفاده کرده اند بالا باشد. این مساله از آنجا اهمیت دارد که اکثر هود ها بعد از مدتی به صدا افتاده و خراب می شوند.به همین دلیل این مساله حائز اهمیت است.

هود استیل

نکاتی که باید توجه کنید :به طور کلی هود های دارای مجرای تهویه هوا از انواع هود های فیلتردار مناسب ترند. هر چند نصب آنها کمی پیچیده تر است.

نوع مناسب را انتخاب کنید. بعضی از برندها در نوع خاصی از هود دارای تنوع بیشتری هستند. به عنوان مثال هود های زیر کابینتی بیمکث. اگر بودجه شما برای خرید هود بیشتر از یک میلیون تومان است میتوانید یکی از مدل های جدید و بی صدای برند وایز را انتخاب نمایید. برای قیمت های پایین تر از یک میلیون تومان برند کن و اخوان می تواند انتخاب مناسب تری باشد.
هود های دیواری برای جایی که کابینت وجود ندارد مناسب است و روی دیوار در جایی که دریچه تهویه تعبیه شده است نصب می شود. هود های جزیره ای که در بالای کابینت های جزیره ای نصب می شوند نیاز به کانال تهویه هوا که در سقف تعبیه شده است، دارد. نبود کابینت به نصب دودکش قیفی شکل هود های جزیره ای کمک می کند فقط به این مورد توجه کنید که این نوع هودها حد اقل 6 اینج از گاز صفحه ای عریض تر خواهد بود.

اندازه هود :

گمان نکنید که هر چقدر هود بزرگ تر باشد مکش بهتری دارد یا مجرای هوایی بیشتری را پوشش داده پس قوی تر است. خیر اینگونه نیست. مکش هود به اندازه آن ربطی ندارد و مستقیم به برند و میزان قدرت موتور های مکشی هود بستگی دارد پس باید با توجه به عرض و اندازه اجاق گاز خود این انتخاب انجام گیرد نه به دلیل هایی که درستی آن ها رد شده است.

توصیه مهم : از هود های مخفی استفاده نکنید در آخرین تست هایی که توسط تیم تحقیقاتی ما انجام شده است این مدل هود ها کارایی قابل توجهی را ندارند.


هود استیل

قدرت مکش هود همه چیز نیست :

اغلب سازنده ها قدرت مکش هود را بر حسب متر مکعب در دقیقه بیان می کنند. بالا بودن این فاکتور به معنای سریع بودن جریان هوای خروجی هود است ولی به معنای این نیست که تضمین کند دود بیشتری گرفته شود و به بیرون انتقال یابد.

نصب مناسب :

اغلب برندهای معتبر نصب رایگان هود خود را جز اصول کاری خود می دانند و این اهمیت نصب مناسب برای راندمان حداکثری هود را بیان می کند. به طور معمول هود باید 45 تا 75 سانتیمتر بالاتر از سطح گاز نصب شود. سعی کنید مجرای خروجی دارای حداقل فاصله تا بیرون و حداقل پیچ و تاب باشد تا تهویه بهتر انجام گیرد. فیلتر های هود باید هر 3 ماه یکبار تعویض یا شسته شوند.

همواره قبل از خرید هود برای آشپزخانه از مدل و طرح آشپزخانه باید الگو گرفت؛ مثلا یک هود استیل بسیار مناسب و زیبا جهت استفاده در آشپزخانه با تم استیل است.

این مدل از هود ها که با بدنه استنلس استیل هستند در مقابل بخارات آب ، غذا ، چربی ها ، اسید ها بیشترین حد از مقاومت را دارا هستند و طول عمر بالاتری دارند.

بدلیل ذات استنلس استیل که مقاوم در برابر خوردگی و حرارت است این هود ها بسیار پیش نهاد شده است.

در آخرین بررسی هایی که تیم تحقیقاتی ما داشته اند بیشترین رضایت هود ها متعلق به هود های استیل با بدنه استنلس استیل بوده است.

هود استیل