لوازم خانگی استنلس استیل مزایا و کاستی ها

0

مقدمه

آیا به منظور خرید یک وسیله آشپزخانه اکنون در بازار هستید؟ اگر پاسختان مثبت است پس می بایست لوازم خانگی استنلس استیل مدنظرتان باشد. این وسایل ظاهری براق و صاف دارند که آنها را محبوب و عامه پسند می سازد لیکن مانند هر وسیله یا محصولی اشکالات و کاستی های خودشان را دارند. یکی از سوالاتی که غالباً می شنویم این است: امتیازات استفاده از لوازم خانگی استنلس استیل کدامند؟ در این مقاله مزایای لوازم خانگی استیل، همینطور موضوعاتی را که ممکن است با آنها روبرو شوید، بر می شماریم به طوری که بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

مزایا و محاسن استفاده از لوازم خانگی استیل

استنلس استیل زیباست.

یکی از دلایل اولیه و بنیادین که مردم لوازم خانگی استیل خریداری می کنند، این است که این گونه لوازم به هر آشپزخانه ای جلوه ای مدرن، شیک، براق و صاف و تمیز می بخشند. از آنجا که استنلس استیل گزینه ای بی رنگ (از نظر رنگ خنثی) می باشد لذا با رنگ ها و طرح های دیگری که به منظور تزیین و زیبایی آشپزخانه بکار برده اید، در تضاد نمی باشد. در واقع ما تصور می کنیم ورق استیل گزینه تزیینی زیبا و عالی و مطلوبی برای تقریباً هر آشپزخانه ای است غیر از آنهایی که مشخصاً به سبک قدیم و گذشته هستند.
چنانچه تصمیم گرفتید آشپزخانه تان را مد روز کنید، می توانید اطراف و دور تا دور آن را تزیین نمایید زیرا می دانید لوازم آشپزخانه تان با هر آنچه که انتخاب نموده اید و منظره جدیدی دارد، خوب و زیبا جلوه می کند.

 

استنلس استیل در منازل

 

استنلس استیل با دوام است.

جایگزین نمودن لوازم خانگی می تواند هزینه بر و گران تمام شود لذا می بایست خشنود باشید از اینکه لوازم استنلس استیل با دوام ساخته شده اند. آنها بسیار پایدار و بادوام و مقاوم به آسیب دیدگی هستند و همین امر آنها را، هنگامی که قصد دارید سرمایه گذاری طولانی مدتی برای آشپزخانه تان انجام دهید، گزینه ای کامل می سازد. استنلس استیل در مقابل حرارت، آسیب ناشی از آب و زنگ زدگی مقاوم است. در موقع انتخاب یک وسیله خانگی توسط شما، زنگ زدگی عامل مهمی محسوب می شود. زنگ زدن می تواند به طور چشمگیری از طول عمر یک وسیله خانگی بکاهد و اگر لوازم خانگی استنلس استیل انتخاب کنید این چیزی نیست که به خاطرش نگران باشید.

استنلس استیل در برابر لکه ها مقاوم است.

اگر در منزلتان کودک و حیوانات خانگی دارید پس احتمالات حس می کنید که دائماً در حال جلوگیری از ایجاد لکه بر روی لوازم هستید. یکی از بهترین و موثر ترین چیزها در مورد لوازم خانگی استنلس استیل این است که در برابر به وجود آمدن لکه ها، درست همانطور که از اسمش پیداست مقاوم اند. استنلس استیل ضد بو و مقاوم به آن نیز هست. مهم نیست هنگام پخت و پز چه مقدار سیر به کار ببرید. لوازم خانگی شما آن بو را به خود نخواهند گرفت و این یعنی که بو در آشپزخانه تان نمی ماند.

استنلس استیل غیر قابل نفوذ است.

چنانکه می دانید استنلس استیل با دوام است لیکن آیا میدانید سطح غیر قابل نفوذ دارد که به سهولت تمیز می شود؟ با این حال این فلز هنوز پناهگاه باکتری ها می تواند باشد و بهداشت موضوع قابل توجه بسیار مهمی در هر آشپزخانه ای به شمار می رود. شما می توانید استنلس استیل تان را با آب بندی آن از باکتری ها و آلاینده های دیگر محافظت نمایید. آب بندی توان مقابله و مقاومت در برابر رشد باکتری ها به آن می دهد.

معایب و کاستی های لوازم خانگی استنلس استیل

لوازم خانگی استنلس استیل می توانند گران باشند.
استیل زیبا و براق جلوه می کند و این بخشی از دلیلی است که برای وسایل خانگی استیل تقاضای بسیاری وجود دارد. شوربختانه این آلیاژ نسبت به مواد مورد استفاده در وسایل خانگی سنتی و قدیمی گران تر می باشد. استنلس استیل یک سرمایه گذاری است. شما بایست انتظار پرداخت پول بیشتر برای لوازم خانگی از این جنس را داشته باشید لیکن یک عامل کاهش دهنده این است که این وسایل با دوام ترند و در برابر آسیب نسبت به لوازم خانگی سنتی مقاوم تر می باشند. این سرمایه گذاری ای است که در دراز مدت و کارکرد طولانی می تواند بازگشت نماید.

 

استنلس استیل در لوازم خانگی

 

لوازم استنلس استیل و کارها و اثرات آب را نمایان می سازند.

چه کسی فکر می کرد که آب بتواند یک چنین دردسر و معضلی برای این آلیاژ پدید آورد؟ واقعیت این است که مواد معدنی موجود در آب های سخت می توانند خطوط و رگه های نامرئی، لکه ها و نقاطی و حتی لکه ها و آثار زنگ زدگی بر روی استنلس استیل شما به جا بگذارند که همین موضوع سبب می شود کثیف و کهنه به نظر برسند. گاهی اوقات زدودن این خطوط و رگه ها ممکن است دشوار گردد. خوشبختانه با استفاده از یک روش و عملیاتی که استنلس استیل را هم پولیش می کند و هم محافظت، لوازم خانگی شما تمیز و نو جلوه خواهند کرد در حالیکه در برابر لکه ها و نقاط ناشی از آب در آینده نیز محافظت خواهد گردید. مطمئن شوید که حتماً از یک پارچه نرم و بدون پرز ریزبافت جهت زدودن نقاط و اثرات استفاده می گردد، زیرا اسفنج ها یا ابزارات ساینده می تواند باعث ایجاد خراش و آسیب بر روی استنلس استیل شما شوند.
لوازم خانگی استنلس استیل لکه ها و اثرات سیاهی را نشان می دهند.
وجه منفی بالقوه دیگری در خریداری وسایل خانگی استنلس استیل این است که آن ها ضد لکه های زنگ تاند لکه نه ضد لکه ها مثلاً در اثر آب سخت. این بدان معناست که به راحتی جای اثرات انگشت و لکه ها را می گیرند، موضوعی که اگر در منزل کودکان یا حیوانات خانگی داشته باشید جا دارد حقیقت نگران باشد.
اگر تصمیم دارید وسایل استنلس استیل تهیه کنید، می بایست آماده باشید با چیزهایی در خصوص جای دست به روی آنها مواجه شوید. شما می توانید یا بپذیرید روزانه چندین بار آنها را بشویید یا می توانید از یک آب بند یا سیلر و محافظ استفاده کنید که کمک می کند استنلس استیل در برابر لکه ها و پرز ها مقاوم باشد.

وسایل خانگی استنلس استیل ممکن است مغناطیسی نباشند.

اگر یخچال تان در جایی قرار دارد که نقاشی های بچه هایتان یادداشت های یادآوری برای خانواده تان را بر روی آن به نمایش می گذارید، احتمال و مجموعه ای از آهنرباها را برای نگه داشتن آنها در آنجا دارید. لوازم خانگی استیل همیشه مغناطیسی نیستند. تصورش آسان است که هر سطح فلزی آهن ربا را نگه دارد لیکن استنلس استیل اغلب چنین نیست. اگر وجه مغناطیسی بودن برایتان مهم است پس دقیقاً قبل از خرید این مطلب را از فروشنده بخواهید.