رایج ترین فرم های صنعتی آلیاژ استنلس استیل

0

ورق استیل

در مرحله اول پر کاربردترین فرم آلیاژی استنلس استیل ورق های استیل هستند که در 2 فرم ورق ارجینال (معمولا در ضخامت های بالاتر) و کویل های استیل به بازار عرضه می شوند.

برجسته ترین برندهای تولید کننده ورق های استنلس استیل ، شرکت بزرگ آسرینوکس اسپانیا است که در تمام قاره ها شرکت های زیر مجموعه دارد که مستقیما تحت مدیریت (و یا با نمایندگی هایی به طور غیر مستقیم ) آسرینوکس هستند.

کمپانی اتوکمپو ، AK steel ، Posco ، کلمبوس ، YC INOX ، و یوسکو نیز در رده بندی بهترین های استنلس استیل دنیا قرار دارند.

ورق های استیل در ضخامت ، عرض و طول های مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز هر صنعت سفارشات مربوط به این ورق ها در ابعاد مختلفی صورت می گیرد. به عنوان مثال در صنعت مخزن سازی ضخامت ورق بالاتری در مقایسه با صنعت سینک سازی(تجهیزات آشپزخانه) مورد نیاز است. بدیهی است که خواص شیمیایی محیط مورد استفاده نیز بر روی نوع گرید استنلس استیل انتخابی تاثیر مستقیمی دارد.

استنلس استیل

لوله های استیل

دومین فرم پر کاربرد استنلس استیل لوله ها هستند ، کاربرد بسیار گسترده ای در مصارف صنعتی درگیر با مواد خورنده دارند.

در صنایع پتروشیمی ، پالایشی ، استخراج مایعات خورنده مثل نفت ، گاز های خام ، کاربرد بسیار گسترده تری در مقایسه با مصارف ساختمانی و ... دارند. صنایع استخراج سیالات خورنده به خصوص شناور بر روی آب ها یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان استنلس استیل ها هستند.

این صنایع بدلیل درگیری مستقیم با سیالات خورنده و خام مانند نفت و گاز خام ، از حساسیت بسیار بالایی در انتخاب نوع آلیاژ برای لوله های انتقالی یا مخازن سازی و سایر کاربرد ها بر روی یک شبکه استخراجی برخوردار هستند.

استنلس استیل بدلیل ماهیت ضد زنگ زدن و پایداری و استحکام بالا در رنج دمایی مختلف ، محبوب ترین و پر کاربرد ترین آلیاژ از این حیث است. لوله های استنلس استیل ، گسکت ها ، فلنج ها ، شیرهای قطع و وصل جریان ، مخازن و ... معمولا از جنس استنلس استیل انتخاب می شوند. بسته به نوع مواد خورنده گرید انتخابی می تواند متفاوت باشد ، گرید 316 ، 430 از بالاترین حجم سفارشات برای این تجهیزات برخوردار هستند.

استنلس استیل

برجسته ترین سازندگان لوله استیل در دنیا کمپانی های کوبلکو ، پوسکو ، آسرینوکس ، اتوکمپو هستند که دارای بازار جهانی در تمام قاره ها و همچنین نمایندگی ها و شرکت های تحت اختیار و مالکیت در کشور های مختلف در هر قاره نیز می باشند.

در رابطه با شرکت آسرینوکس بد نیست بدانید که بر جسته ترین شرکت در حوزه استنلس استیل است که در تمام قاره ها نمایندگی های خود را دارد که هر کدام از این شرکت های تابعه نیز در قاره خود برترین برند محسوب می شود.بعنوان مثال شرکت بزرگ اتوکمپو که دارای آوازه بسیار زیادی در دنیا است با 60 % مالکیت مستقیم تحت مدیریت آسرینوکس قرار دارد.

علاوه بر این 2 فرم فرم های دیگری مانند توری ها ، میلگرد ها تولیدات اولیه استنلس استیل هستند که بدلیل محدودیت در مقایسه با ورق و لوله استنلس استیل در این متن به آن اشاره ای نشده است.

استنلس استیل