چرا از ورق استیل 316 در ساخت سازه های ساحلی استفاده می شود؟

0

 مقدمه

ورق استیل 316 نوعی متریال است که از خاصیت هایی چون ضد زنگ بودن، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی و ... بهره می برد. در همین زمینه لازم به ذکر است این ویژگی توسط فلز تیتانیوم (نوعی فلز ضد زنگ) به وجود آمده است که همین به این ورق استیل قابلیت های متعددی بخشیده که ضد زنگ بودن یکی از این ویژگی ها است. به دلیل وجود چنین قابلیتی به راحتی می توان از این ورق در ساخت سازه های فلزی در محیط های مرطوب مانند سواحل استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به این سوال که چرا از ورق استیل 316 در ساخت سازه های ساحلی استفاده می شود، بطور دقیق پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا ضمن شناخت دقیق ویژگی‌های استیل 316 به راحتی و با توجه به نیاز خود برای خرید آن اقدام کنید.

کدام سازه ها را سازه ساحلی می نامند؟ 

همانطور که می دانید ورق‌های استیل کاربردهای متفاوتی دارند از جمله اینکه در ساخت سازه‌های ساحلی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که از تمامی ورق‌های استیل نمی‌شود در ساخت چنین سازه هایی بهره برد. با این تفسیر دیگر بدیهی است که این آیتم (ورق استیل 316) به دلیل بهره مندی از مختصات منحصر به فرد در اولویت استفاده برای ساخت سازه‌های ساحلی قرار می گیرد. 
احتمالا این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که لفظ سازه ساحلی به کدام نوع سازه اطلاق می شود؟ 
در پاسخ به این سوال باید گفت که تمامی سازه هایی که در محیط ساحل مورد استفاده قرار می گیرند سازه ساحلی نام دارند. از اینرو پُل ها، مسیرها، اِسکله ها و... از جمله سازه های ساحلی هستند که لازم است تا برای ساخت آن ها از ورق استیل 316 استفاده کرد. 
 

استیل در ساحل

 

برای ساخت تجهیزات حفاظتی در محیط ساحل از چه ورقی می توان استفاده کرد؟ 

لازم به ذکر است که برخی از تجهیزات حفاظتی نیز در ساحل وجود دارند که معمولاً به منظور حفاظت از جان افراد ساخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. چراکه محیط ساحل یک محیط بالقوه پر خطر است و به همین دلیل الزامی است تا برای حفاظت از جان افراد و به خصوص کودکان این دست سازه ها مورد استفاده قرار بگیرند. همانطور که می دانید محیط ساحلی یک محیط مرطوب است و به همین دلیل امکان زنگ زدن اشیاء فلزی در آنجا بسیار زیاد است به همین دلیل ورق استیل 316 (فولاد زنگ نزن) با خاصیت ضد زنگ بودن بهترین آیتمی است که از آن می توان برای ساخت این قبیل اشیا استفاده کرد. 
در همین زمینه جالب است بدانید که سازه های مختلفی در سطح جهان وجود دارند که از ورق استیل 316 برای ساخت آن ها استفاده شده است. همچنین در ایران نیز سواحل مختلفی هستند که برای ساخت اشیا موجود در آن ها از ورق استیل 316 بهره برده شده است. به همین دلیل چنانچه شما نیز در یک ساحل به ارائه خدمات به مردم مشغول هستید می توانید از این آیتم (ورق استیل 316) برای ساخت سازه های ساحلی استفاده نمایید. 

ورق استیل 316 چه مزایایی دارد؟

این ورق استیل مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی را دارا است و به همین علت بسیار محبوب و کاربر پسند است. در ادامه بعضی از مهمترین ویژگی های ورق استیل 316 را ذکر می کنیم.
1.     این ورق استیل مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و در صورت بروز احتراق کمترین مشکل را برای سازه ایجاد می کند. شاید جالب باشد بدانید که این ورق به راحتی قادر است تا حرارت بالای 1000 درجه را تحمل کند. 
2.     ورق استیل 316 انعطاف و حالت پذیری خوبی دارد و این مورد باعث می شود تا بتوان طرح ها و الگوهای مختلفی را بر روی ورق استیل 316 پیاده کرد. این مزیت برای محیط ساحلی به عنوان یک محیط تفریحی مزیتی فوق العاده به حساب می آید. 
3.     ورق استیل 316 از قابلیت جوش پذیری ایده آلی برخوردار است و به راحتی می توان بر روی آن جوشکاری کرد. 
4.    ورق استیل 316 ضد اسید است و در برابر اسید های خورنده از جمله سولفوریک اسید، اسید فرمیک, استیک اسید، بازها، قلیاها و... مقاوم است. لازم به ذکر است که بطور تقریبی 2 الی 3 درصد مولیبدن در این آیتم وجود دارد که همین به آن خاصیت ضد اسیدی می بخشد و باعث می شود تا این آیتم در برابر خوردگی های یکنواخت، خوردگی های ناحیه ای، خوردگی بین دانه ای و... مقاوم باشد. بطور کلی ورق استیل 316 یک ورق استیل ضد اسید است. 

 

استیل 316

 

قیمت ورق استیل 316 چقدر است؟ 

فاکتورهای مختلفی بر روی قیمت ورق استیل 316 اثرگذارند که از این میان می توان به ساختار، مواد بکار رفته در تولید، ابعاد، برند، نوسانات ارزی و... اشاره کرد. با این حال لازم به ذکر است که شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت ورق استیل 316 با کارشناسان مجرب تیم ما در ارتباط باشید. 
آشنا ساختن شما مخاطبین عزیز با ورق استیل 316 هدف ما از نوشتن این مقاله بود. همانطور که ملاحظه کردید می توان گفت که ورق استیل 316 یک پیشنهاد بسیار خوب و مناسب برای ساخت سازه‌های ساحلی است. این ورق فولادی از خاصیت هایی چون ضد زنگ بودن، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی و ... بهره می برد. چنانچه شما نیز در یک ساحل به ارائه خدمات به مردم مشغول هستید می توانید از این آیتم (ورق استیل 316) برای ساخت سازه های ساحلی استفاده نمایید.